Godmorgon

Nu har jag precis kommit hem från min pojkvän.. Jag sov där igår men hann inte uppdatera innan jag gick.

Om ni inte sett American History X så borde ni inte läsa texten nedan, för jag berättar slutet på filmen.

Jag och Johan såg klart American History X igår natt, den var väl bra.. Men enligt mig så suger filmen om någon av huvudpersonerna dör... Och just i denna film så handlar det om Derek som är storebror till Danny (tror jag), och sedan handlar det om dom hela filmen, om hur Derek åker in i fängelse efter att ha mördat 2 svarta killar, eftersom att både Derek och hans bror är nazister så hatar dom svartingar, ursäkta uttrycket. I fängelset träffar han på föredetta nazister och blir också vän med en svart. När han kommer ut från fängelset har han helt förändrats, han vill inte vara med i nazistgänget mer, så han och hans bror Danny flyttar med sin familj till en helt annan stad och börjar om på nytt. Danny har skaffat en tjej och börjar på en ny skola. Derek och Danny skiljs åt utanför skolan, och Danny och hans tjej går in i skolan tillsammans. Innan lektionen går han på toaletten, och sedan när han vänder sig om så skjuter en svart kille Danny. Och såklart så dör han och från att filmen var hur bra som helst, så SÖG den när Danny dog..



Danny är till vänster och Derek till höger




Faktiskt så rekommenderar jag filmen, eftersom att den var en av dom bästa filmerna jag har sett. Alla kan ju inte tycka som jag, men se den! Klart värt det.

Aja, efter den filmen såg vi på Scarface, men jag missade lite då och då så jag hann inte få någon uppfattning om vad filmen handlade om. Är Scarface bra? Plus att den är från typ 1600 talet, haha. Men man ska inte döma filmen efter kvalitén, sägs det..







Al pacino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: