Tips till hår och ansikte

Började min morgon med två rostade mackor och O'boy, mums! Har precis kommit ut ur duschen också, skar mig när jag rakade benen, buhu! :(

Vet ni vad jag gör varje gång jag har duschat?

Jag duschar håret och ansiktet med kallt vatten, och nu undrar ni säkert varför? Jo för att när man duschar håret med varmt vatten öppnas hårtopparna längst ner på hårstrået, och för att förhindra att topparna blir slitna och klyvna så kan man duscha med kallt vatten efteråt som gör så att dom stängs igen, bra va?:D

Samma med ansiktet, i varmt vatten öppnas porerna och i kallt så stängs dom. Så ett tips är att skölja ansiktet med kallt vatten varenda gång när du har duschat ansiktet med varmt vatten, då förhindrar du att det kommer in smuts i porerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: