orientering i sidsjön

ÅÅÅÅH NU FÅR JAG DAMP, DETTA ÄR TREDJE OCH SISTA FÖRSÖKET ATT SKRIVA DETTA INLÄGG!!!!

Imorse hade vi orientering i Sidsjön, Tobbe hämtade upp mig typ 10 i 9 så vi kom lite sent men det gjorde nog ingenting... Jag orienterade med Nicole, Julia, Tobbe och Dompa. Man fick nån konstig blip-grej som man skulle sätta på fingret och på varje kontroll skulle man sticka ner den i ett hål tills det pep.. Knas. Vi fick en lätt/kort/g bana enligt vår idrottslärare men det tog ungefär 2 timmar för oss att komma tillbaka, och ändå hittade vi alla kontroller utom en som var långt bort åt helvete in i skogen... Men de va ändå konstigt att dom som hade fått en svårare karta kom tillbaka innan oss och hade hittat alla...

När vi äntligen kom i ''mål'' drack vi massa vatten och åt äpple, och jag kan säga att det har aldrig varit så gott som då. Nivet när man har skogsvandrat i över 2 timmer, gått vilse i skogen utan mat och dricka... Då är det gott! På vägen tillbaka till skolan svängde jag och Tobbe in på Willys en sväng och köpte glass och powerking som satt jäääävligt bra!


Dompa, Julia, Tobbe och jag! Nicole fick tyvärr inte vara med... :(


Slutade halv 3, då åkte jag och Julia på Birsta lite snabbt för att hon skulle köpa en ''baseboll-jacka/tröja'' med skinn ärmar som var skitsnygg på henne! För 300 kr blev den hennes och jag hoppas att hon blev nöjd! Efter Birsta åkte jag hem till farmor där det bjöds på middag. Sedan åkte vi ner på stan och jag fick ett par örhängen av henne. Hon hade fått ett presentkort på Kent's smyckesaffär och gav det till mig, whihi! Sedan köpte vi varsin glass medans vi väntade på bussen.




Jag hoppade av i busbacken för att träffa Amanda, Kalle och Robin en stund. Vi satt på gräset där i parken och tog det lugnt och hade det myspysigt! Polisen kom förbi och pratade en stund, sedan gick vi in mot stan. Dom käkade på kebab-city och sedan träffade vi Viktor. Men sen skulle dom dra nånstans och jag var tvungen att åka hem. Väl hemma bytte jag om och åt lite, Tova skulle grilla med Tim och Cricka hon. Så jag gick ut till parkeringen där Henke redan stog och väntade. Sen åkte vi ut till Alnö och hämtade upp Oscar också, efter de har vi bara träffat massa folk därute och haft en trevlig kväll. Klockan 11 åkte jag och Henke med nån Anton, som fick skjutsa hem mig :)


Henke ----> <---- Rasmus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: